Garantipolicy

Alla Dreaver-produkter omfattas av en 2-årig garanti. Garantiperioden börjar gälla på inköpsdatumet. Alla garantier gäller endast för den ursprungliga slutanvändaren av produkten. Garantierna gäller inte för begagnade produkter eller gratisprodukter.


Om din produkt blir defekt av någon giltig anledning under garantiperioden, vänligen kontakta oss genom att fylla i formuläret längst ner på denna sida. Låt oss veta exakt vad som är fel så letar vi efter en lämplig lösning tillsammans!


Vad är garantiperioden?
Alla Dreaver-produkter har 2 års garanti. Garantiperioden börjar gälla på inköpsdagen.


Vad täcks av garantin?
Som konsument har du rätt till de lagstadgade garantibestämmelserna vid varje köp. Den lagstadgade garantin innebär att produkten gör eller måste göra det som du rimligen kan förvänta dig att den ska göra.


Vad som inte täcks av garantin

  • Normalt slitage och förslitning
  • Skador orsakade av felaktig användning eller reparation
  • Skador som orsakats av externa källor
  • Skador som orsakats av tredje part
  • Defekter som orsakats av kundens eget fel
  • Delvis eller helt demonterad produkt
  • Reparationer utförda av tredje part
  • Borttappade eller stulna produkter
  • Produkter för vilka garantitiden redan har löpt ut
  • Produkter utan giltigt inköpsbevis
  • Problem med bristande kvalitet
  • Gratis produkter
  • Begagnade produkter

Inlämnande av garantianspråk

  • Inköpsbevis måste tillhandahållas som visar att produkten köptes för mindre än två år sedan. För att vara berättigad till garantin måste köpet ha gjorts från Dreaver själv eller från en auktoriserad återförsäljare.
  • En giltig beskrivning av defekten måste tillhandahållas.
  • Om den defekta produkten är skadad måste visuella och textuella bevis för detta tillhandahållas. Till exempel en beskrivning och ett tydligt foto/video som visar defekten.

Hur kan jag göra en garantireklamation?
Vill du göra ett garantianspråk? Skicka ett e-postmeddelande till support@dreaver.se med en begäran om garantianspråk. Vänligen inkludera följande information i ditt e-postmeddelande:

  1. För- och efternamn
  2. Beställningsnummer
  3. Beskrivning av defekten
  4. Visuella bevis på felet (foto och/eller video)
  5. Inköpsbevis/faktura för din beställning

Tack på förhand för att du lämnar informationen. Vi kommer tillsammans att se hur vi bäst kan lösa situationen!